RosorumRun 2018 opnieuw een succes

In de stralende middagzon van zondag overhandigde president Fred Melgers van van Lionsclub ‘De Liemers’ een cheque van € 7012,50 aan stichting 'Vrienden van de Breuly'. Het geld wordt gebruikt om het waterspeeltoestel uit te breiden dat dit voorjaar is geplaatst aan de lokale waterplas. Dit geld is voor een groot deel bij elkaar gerend door leerlingen van de Zevenaarse basisscholen. De Choice-Kids (kinderen afkomstig van deze scholen) hebben in de voorbereiding van het evenement de Lions geholpen om dit doel te bepalen. Hierdoor extra gemotiveerd hebben ze veel geld ingezameld voor de sponsorrun. Door de schitterende weersomstandigheden werd het een mooie sportdag. Familie en vrienden van de kinderen en veel andere bezoekers van het park genoten van de rennende kinderen die scherpe prestaties neerzetten. Bekijk hier onze sfeerimpressie.

Kinderen van basisscholen in Zevenaar hebben tijdens het ‘Choice Kids’ evenement in februari het goede doel van RosorumRun 2018 gekozen. De opbrengsten van hetsportieve evenement  komen ten goede aan ‘Vrienden van de Breuly’. Deze organisatie zet zich in voor het onderhouden en verfraaien van zwemplas de Breuly in Oud-Zevenaar.
De ‘Choice Kids’ zien het belang van natuur en milieu in en willen zich hier heel graag voor inzetten. Het plaatsen van een waterspeeltoestel aan de oever van het zwemwater zal bijdragen aan een positieve kennismaking met dit gebied. Spelenderwijs zullen kinderen hier leren over de natuur, en dat is precies waarom een dergelijk toestel belangrijk is.
In april is een basis-speeltoestel geplaatst. De ‘Vrienden van de Breuly’ hebben zich hiervoor sterk gemaakt. Om het toestel echt betaalbaar te houden is bezuinigd op een aantal onderdelen.
Het doel van de RosorumRun 2018 is ervoor te zorgen dat dit toestel zal worden uitgebreid. Zo kunnen er meerdere waterlopen aan worden toegevoegd en kan er een heus waterrad komen die het water terug laat vloeien naar de plas.
Als RosorumRun 2018 zo succesvol is dat er na de uitbreiding van het speeltoestel nog middelen beschikbaar blijven heeft de Stichting nog een andere wens: een bijenhotel. Een plek waar bijen hun honing kunnen verzamelen en van waaruit ze zullen uitvliegen om bloemen te bestuiven. Zo zal de omgeving rondom de Breuly b(l)oeiend blijven. Dit thema sluit naadloos aan bij de motieven van de ‘Choice Kids’ om voor de Breuly te kiezen. Voor dit alles organiseerde Lionsclub ‘De Liemers’ RosorumRun.

Impressie van 2016, klik hier.